شرح وظایف :
- ارتباطات :
سیاستگذاری ، برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های ماسب برای انعکاس اهداف ، سیاستها ،فعالیتها ، برنامه ها و مواضع سازمان به مخاطبان ، رسانه ها و جامعه .
گردآوری ، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردو ، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارائه آن به مدیریت
تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمانی و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان
اعلان مواضع سازمان
عضویت و شرکت در جلسه های مهم سازمان به منظ.ر آگاهی از سیاستها ، خط مشی ها ، برنامه ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمائی ها و جلسه ها
تدوین تقویم جامع ارتباطات سازمانی در قالب ملاقات ها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی ، کارکنان و اقشار مختلف با هدف تداوم و گسترش اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی
تهیه و تنظیم اطلاعات پایه ای از سازمان برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبان های مختلف
ایجاد اراتباط احسن با مطبوعات ، رادیو تلویزیون و خبرگزاری ها و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم
- امور فرهنگی و نمایشگاها:
مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمائی تخصصی و عمومی سازمان
پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی سازمان و گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه
تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی تبلیغی در ساختمانها و محوطه ها
مدیریت نمایشگاها (سالانه ، دائمی ) در خارج و داخل سازمان
طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان
تهیه ، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل سازمان
راه اندازی و اداره موزه و اتاق انتظارات سازمان
تولید و سفارش ساخت آگهی های تلویزیونی و فیلمهای مورد نیاز برای تبلیغ عملکرد و مستند سازی سازمان
- انتشارات
تدوین کتب ، جزوه ها و تهیه موارد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان
گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها ، فعالیتها طرحها و برنامه ها ، با شیوه ها و قالبهای موثر و مناسب
تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارائه به افکار عمومی
انتشار نشریه داخلی و برون سازمانی سازمان
- سنجش افکار :
تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه / فصلی/ سالیانه) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برای ارائه به مدیریت
نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای سازمان در نظر اقشار مردم به ویژه نخبگان رسانه ها و دستگاهها از یکسو و مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت
سنجش افکار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت
طراحی واجرای نظام گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه موثرتر در بهبود جریان امور سازمان
- پژوهش و برنامه ریزی :
تهیه گزارشهای عملکرد دوره ای از فعالیتهای روابط عمومی
نوآوری ، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظلیف روابط عمومی